onsdag 21 mars 2012

Förbränn 1000 kalorier per dag och gå ner i vikt!!


För att gå ner 1 kilo kräver det att man förbränner 3500 kalorier. Man kan göra det genom och minska 500 kalorier om dagen och förbränna 500 om dan. Eller denna avancerade träningen som kommer att bränna ca 1.000 kalorier per dag. Du kommer komma i form fortare än vad du tror är möjligt. Skär ner på kaloriintaget bara lite och gör det här programmet och du kommer att förvandla din kropp till en fettförbrännande maskin.


Motionera 20 minuter vardera på löpbandet, elliptical , stationär cykel och stairmaster.
Att motionera 80 minuter på en maskin är svårt och tråkigt. Att göra konditions orogrammet (20 minuter per maskin) kommer att bränna många kalorier som endast en maskin gör under en längre period. Om du vill kan du göra två delar av programmet på morgonen och två på lunchen eller efter jobbet eller skolan. 
T ex. 20 min på löpbandet och 20 min på elliptical på morgonen och på eftermiddagen gör du ytterligare två 20 min på valfria maskiner på högintensiv nivå med intervaller.



Du bränner mer kalorier om du tränar intensivt snarare än långsamt. Till exempel, om du går långsamt på löpbandet, bränner du omkring 5-7 kalorier per minut. Men om du kör på 80 procent eller mer av maximal ansträngning (särskilt uppför), kommer du bränna mer än 12 kalorier per minut (beroende på kroppsvikt). Plus, kommer du att bygga muskler och öka din ämnesomsättning, som hjälper dig att bränna fler kalorier under resten av dagen.


Ditt mål är att utöva tillräckligt långt och intensivt nog för att bränna så nära 1.000 kalorier per träningspass som möjligt, tre dagar per vecka. Normalt innebär detta för den vältränade 80 minuter per träningspass (20 minuter vardera på löpbandet, elliptical, stationär cykel och stairmaster) på en stödnivå på 80 procent eller mer av maximal ansträngning.

Gör inte det här programmet direkt. Snarare, bygg upp till det långsamt. Om du inte har tränat alls, börja med en serie av 1-minut intervaller  varje motion maskin. Sakta men säkert ökar du din högintensiva träning. Varje vecka motionera lite mer och träna lite hårdare.Det är även viktigt att man styrketränar 2-3 dagar per vecka. Detta för att man inte ska förlora sina muskler och kunna bygga muskler, få en fastare kropp och bli mer vältränad. Gör inte detta programmet utan att träna kroppens alla muskler. För att smal är fint MEN att vara vältränad är mycket snyggare! Detta program fungerar om du är villig att arbeta hårt nog!

3 kommentarer:

Anonym sa...

1 kg fett motsvarar 7000 kalorier och inte 3500 kalorier. Så för att gå ner 1 kilo i veckan så måste man ha ett kaloriunderskott på 1000 kalorier om dagen och inte 500.

Areyanna sa...

Hej! Det är ord å inga visor med träningen å dieten. Jag har ökat min träning enormt ihop med min PT. Han kör högintensiv crossfit och intervallträning med mig till max och bristningsgränsen. Problemet jag tänker på nu är att jag måste höjja insatsen hela tiden och det är då det brukar börja ta emot. Men det har gått super bra hittils och än släpper jag det inte=) Hela vägen i mål och resten av livet är ju planen=) Till våren tänker jag satsa mer på löpning och intervaller =) Ha en underbart fin fredag å tack för tipsen =)

Anonym sa...

Första kilot är 9000kcal pga av vatten å lite annat som ska ur kroppen!